| 0 comments ]


Ya…menjawab sebuah sajak yang aku dengar di Radio IKIM ketika dulu….

Memang aku patut untuk tidak merasa sedih…sebab siapalah aku…siapalah engkau yang membaca….kalau nak bandingkan dengan dugaan junjungan Rasulullah…Raja segala raja di syurga….ketika menghadapi dugaan yang tersangat hebat di zaman hidupnya….nak dibandingkan dengan sahabat-sahabat nabi….juara-juara Islam….yang terpaksa menghadapi segala seksaan dan dugaan…..

siapalah aku nak dibandingkan dengan mereka….

...siapalah aku….

tak patut aku bersedih….dan mengeluh….

Ya Allah kuatkan hambaMu yang lemah ini…

...aku selemah-lemahnya…..

...meski dugaanku kecil sangat ya Allah nak dibandingkan mereka yang berjuang untukMu…..tak sampai pun sebesar zarah….lemahnya aku Ya Allah….

.... aku ini lemah Ya Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 comments

Post a Comment