| 0 comments ]


Assalamualaikum kepada semua sahabat2. Moga-moga kita terus diberi kekuatan oleh Allah dalam mengatur setiap gerak geri dalam kehidupan agar selari dengan ajaran Islam sebenar. Dengan nikmat Islam dan Iman yang masih diberikan kepada kita, ianya akan menjadi satu tunjang kekuatan untuk kita terus bersama-sama memperjuangkan Islam dan menghabiskan sisa-sisa dalam baki kehidupan yang telalu singkat ini...

First, ingin saya kongsikan bersama-sama kalian tentang sebuah buku. Buku yang simple, tetapi terlalu banyak input dan mutiara beharga didalamnya. "Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul". Bersyukur saya ke hadrat Allah Taala kerana masih sayangkan hambanya ini. Hamba yang terlalu banyak leka dalam mengejar cinta sesama manusia. Ya Allah, aku bersyukur padaMu ya Allah. Terlalu banyak dosa dan kesalahanku selama ini. Aku ingin menggapai cintaMu, tetapi aku alpa dengan nikmat dan nafsu dunia. Alhamdulillah, Kau hadirkan padaku seorang pasangan yang mampu membawa diri ini ke jalanMu.

Kepada sahabat-sahabat yang membaca ruangan ini, sedarlah. Apa yang kita impikan sebenarnya?? Kasih dan sayang dari manusia dengan kita meminggirkan kasih dan redha Illahi...Insya-Allah moga-moga kita terus diberi taufik dan hidayah setelah tersesat dalam alam yang melekakan..Na'uzubillah.

p/s: Selepas baca novel ini, insya-Allah sama-sama kita perbaiki diri ke arah yang lebih baik..ameen. Terima kasih Kak Ha. Buku yang terlalu banyak mengajar erti Cinta Illahi sebelum Cinta makhluk..

0 comments

Post a Comment